Wie wordt PLATOnist 2016

Wie wordt de PLATOnist van het jaar. Ik ben alvast verkozen door mijn PLATO groep en nu is het aan jou! Stemmen kan tot 30 november via: https://s.chkmkt.com/?e=70630&d=e&h=24E38091ACCC1E9&l=nl #PLATO#VOKA#PLATOnist2016  
Tweemaal is scheepsrecht Wordt Anouk Mattheeuws van Formail dan toch PLATOnist van het jaar? Wat is Plato? PLATO is een initiatief van Voka, het Vlaams netwerk van ondernemingen, dat bedrijfseigenaars aanzet om kennis te delen, praktische tips en trick te verzamelen en kwaliteitsvolle contacten te leggen met experts en collega-ondernemers. Zo is het mogelijk voor entrepreneurs om zich verder te specialiseren in één of meerdere managementdomeinen.   Een andere kijk Anouk Mattheeuws van de firma Formail uit Kortrijk koos voor het deeltraject ‘sales en marketing’ en kreeg dankzij haar deelname aan het PLATO-project een andere kijk op ondernemen. “Ik was gewoon om hard te werken voor mijn klanten maar niet zo zeer om aan mijn eigen bedrijf te timmeren. Daar had ik de tijd niet voor maar ik leerde dat het belangrijk is om net daarvoor ook tijd te maken!”   Gedeelde zorgen “Elke maand komen we samen bij één van de deelnemende bedrijven. Zo leren we elkaar beter kennen. Omdat je met gelijkgestemden over je eigen zaak praat ontdek je dat velen dezelfde zorgen delen. Hoe gaan zij om met glijdende werkuren? Wie heeft ervaring met een callcenter? Mag het personeel al dan niet op sociale media tijdens de werkuren? We hebben boeiende infosessies gehad, uren gedebatteerd, zorgen geuit en ideeën gedeeld,” vertelt de immer opgewekte Anouk.   Een gelukkige ondernemer Ze is tot de conclusie gekomen dat ze een gelukkige ondernemer is. “Dagelijks mag ik met ons product ‘direct mail’ mensen gelukkig maken, dat schept zoveel voldoening”, gaat Anouk enthousiast verder, “bovendien heb ik een fantastisch team waarop ik altijd kan rekenen. Zij maken voor mij en onze klanten het onmogelijke waar. Daarom is het belangrijk om ook goed voor ons team te zorgen!”   Geen toeval Uit onderzoek is gebleken dat mensen weer waarde hechten aan dingen die ze kunnen zien en vasthouden. “Direct mail zit weer helemaal in de lift. Het gaat over mensen inspireren en een relatie opbouwen. Het gaat erover om consumenten een emotionele beleving mee te geven die de loyaliteit en klantengetrouwheid vergroot.”   Vorig jaar kwam Anouk drie stemmen te kort en strandde zo op een eervolle tweede plaats. Dat ze een tweede keer genomineerd is voor ‘PLATOnist van het jaar’, is uitzonderlijk en een hele eer. “Net omdat mijn collega’s mij een tweede keer voorgedragen hebben, vind ik het belangrijk om mij in te zetten voor deze nominatie.”   Een verdiende stem Wie de dame ontmoet, raakt vast ook aangestoken door de passie waarmee ze over haar zaak, over direct mail en over haar omgeving spreekt. Stem je Anouk dit jaar naar de eerste plaats? Stem dan voor 30 november voor Anouk via https://s.chkmkt.com/?e=70630&d=e&h=24E38091ACCC1E9&l=nl   Benieuwd naar Anouk? Je ontdek ze op Youtube https://youtu.be/jAKkLjgBV2c