Stuur eens een postkaartje

In tijden waar alles snel en digitaal gaat is het helemaal hip en trendy om ‘slow’ en ‘offline’ te zijn. In dit verhaal past een postkaart. Het doet je denken aan vroeger of misschien stuurde je zelf nog een  kaartje vanop je vakantieadres. We geven je graag wat tips om zelf een fantastische postkaartmailing op te zetten.

Stuur eens een postkaartje

In tijden waar alles snel en digitaal gaat is het helemaal hip en trendy om ‘slow’ en ‘offline’ te zijn. In dit verhaal past een postkaart. Het doet je denken aan vroeger of misschien stuurde je zelf nog een  kaartje vanop je vakantieadres. We geven je graag wat tips om zelf een fantastische postkaartmailing op te zetten.

Het is geliefd

Ooit al eens afgevraagd hoe het komt dat Google of Zalando kaartjes versturen? Omdat de boodschap op papier langer blijft hangen dan diezelfde boodschap in een e-mail of op sociale media.

Waarom?

Omdat een kaart de zintuigen prikkelt, het roept emoties op. Je neemt het vast, het ruikt (je kan het versterken door te drukken met geurinkt) en met een mooi beeld op de voorkant kan je mensen laten overgaan tot actie. Het is dus niet gek dat uit een bevraging van Bpost blijkt dat de consument papier verkiest boven een commerciële boodschap in een e-mail.

Zelfs dieren zijn zot op direct mail ?: https://www.youtube.com/watch?v=Wj4ZJ52xn7c

Opvallend

Je trekt direct de aandacht van je doelgroep, ze moeten niet eerst een enveloppe openen om jouw boodschap te zien. Je valt op in de brievenbus, dit in tegenstelling tot de vele e-mails die mensen dagelijks ontvangen. Wist je dat de meeste mensen dagelijks de brievenbus legen en direct hun post lezen?

Wil je echt eens opvallen? Denk dan eens aan het formaat. Of je nu een klassieke postkaart verstuurt of een kaart van 165 x 245 mm, de prijs van je portkosten zijn dezelfde.

 Duurzaam

Een papieren mailing is milieuvriendelijker dan een digitale: de CO2-uitstoot ligt 3 tot 4 keer lager. Er worden meer bomen aangeplant dan geveld voor de papierindustrie. Je herkent dat papier aan het FSC-label. Dit in tegenstelling tot de digitale uitstoot. Die is niet zichtbaar maar er is heel wat energie nodig om computers, servers, … te laten draaien. Daarnaast creëert de elektronische industrie een gigantische afvalberg die momenteel nauwelijks gerecycleerd wordt.

https://www.youtube.com/watch?v=foVRaS22DhM&feature=youtu.be

Voor iedere zending die bij Formail de deur uitgaat voorzien we een CO2 compensatie. Wil jij dit communiceren naar jouw klanten? Dan plaatsen wij het logo op je postkaart.

Combineer met online

Postkaartmarketing is een uiterst efficiënte manier om mensen op een doelgerichte manier naar je website te halen. Met je postkaart trek je de aandacht om dan finaal op je website te scoren. Maak het je respondenten wel makkelijk met een speciaal en eenvoudig te onthouden url of QR-code.

Personaliseer, personaliseer, personaliseer

Een postkaart sturen die niet gepersonaliseerd is, is een no go. Het minimum is natuurlijk een naam en adres. Maar je kan die naam nog extra gebruiken in een headline of in de bodytekst. Want een persoonlijke boodschap zorgt gegarandeerd voor meer respons.

 Budgetvriendelijk

Geen kosten voor een enveloppe maar direct contact met de klant. En je zal merken dat de opmaak en het drukken van je kaart budgetvriendelijk zijn. Vraag even na bij je drukker of hij digitaal drukt, want dan kan je zonder meerprijs je kaart personaliseren.

Wil je weten wat jouw postkaartmailing kost? Bel Joost op +32 56 24 55 31 of mail joost@formail.be